Aanleverspecificaties

Aanleveren digitale bestanden

Indien ROBIN BEST Outdoor Media het drukwerk voor u verzorgt dan gelden de onderstaande specificaties.
Afficheformaat: A0 ( 84×118,8cm)
Zichtmaat: Het affiche wordt rondom circa 3 cm in de lijst gesloten. Zorg daarom dat teksten en afbeeldingen binnen het formaat 79×114 cm vallen.
Soort bestand: High-res PDF of C-PDF
Opmaak: PDF-bestanden zonder niveaus creëren. Let erop, dat geen uitknippaden, alphakanalen, dessins of schakeringen onthouden zijn, om fouten in de weergave te voorkomen. Indien er foto’s in het document zitten moeten deze minimaal 150 dpi op eindformaat zijn. Fonts omzetten in lettercontouren, of 100% meesluiten in de pdf.
Aanleveren: Per mail (tot max 8 mb), anders via WeTransfer onder vermelding van uw ordernummer. Neemt u altijd uw campagnenaam op in de bestandsnaam.
Aanlevertermijn: Uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de campagne tenzij anders overeengekomen. Kortere aanlevertijd is in overleg eventueel mogelijk.

Aanleveren drukwerk

Indien u zelf zorg draagt voor de aanlevering van de affiches gelden de onderstaande specificaties.
Afficheformaat: A0 ( 84×118,8cm)
Zichtmaat: Het affiche wordt rondom circa 3 cm in de lijst gesloten. Zorg daarom dat teksten en afbeeldingen binnen het formaat 79×114 cm vallen.
Papierkwaliteit: Gesatineerd (Litholux), halfmat (silk), met blauwe rug (blue back papier). Minimaal 135 grs., maximaal 170 grs.
Aanleveren: Naar het afleveradres dat op uw opdrachtbevestiging staat vermeld onder vermelding van uw ordernummer en campagnenaam.
Hoeveelheid: Aantal borden x 3 (bij 2 zijdige displays x 2) Daarnaast dient u 10% reservemateriaal aan te leveren voor eventueel productieverlies en/of herstel.
Aanlevertermijn: Uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de campagne tenzij anders overeengekomen. Kortere aanlevertijd is in overleg eventueel mogelijk.
Bijzonderheden: ROBIN BEST Outdoor Media accepteert enkel blue back papier, daar wij geen garantie kunnen geven op de afficheerkwaliteit bij gebruik van ander papier. Wanneer u zelf de affiches aanlevert bent u ten allen tijden verantwoordelijk voor de kwaliteit van het drukwerk.

Tips voor de lay out

  • Een ontwerp voor buitenreclame is géén advertentie. Algemeen geld dat nuances en details niet opvallen in ontwerpen van buitenreclame.
  • Less is more. In een oogopslag moet duidelijk zijn waarover de boodschap gaat (wie, wat en waar).
  • Het ontwerp moet mensen nieuwsgierig maken met een prikkelende tekst of beeld. Zorg dat ze er meer over willen weten.
  • Gebruik geen kleine of fijne letters. Op grote afstand, of vanuit een rijdend voertuig is een te kleine tekst niet meer te lezen.
  • Zorg voor contrast in het ontwerp. Gebruik contrasterende kleuren.
  • Loop alle elementen na op duidelijkheid. Niet alleen de boodschap moet opvallen, maar ook de afzender.